heeft iemand ervaring met huurwoningen zoeken in rotterdam?

Ik word dit jaar 23 en ik wil heel graag binnen nu en een jaar op mezelf gaan wonen.. Het liefst in Rotterdam zuid. Nou sta ik 2 jaar ingeschreven op woonnet rijnmond maar steeds als ik reageer dan sta ik echt op plek 200. en altijd zie ik meerdere mensen die urgentie hebben.
Is er uberhaupt wel een mogelijkheid om een huurhuis te vinden binnen nu en een jaar op deze corrupte manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met een corrupte manier? Dat de aangesloten woningcorporaties corrupt zouden zijn?
Ritsuka
12 jaar geleden
gemiddelde wachttijd verschilt per plaats, maar kan al snel 6-8 jaar zijn. dit kun je niet versnellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 jaar pas? je kan nog wel een paar jaar wachten inderdaad, alhoewel, bij mij in de straat staan 2 huurhuizen leeg, je moet alleen nog een partner erbij zoeken...€ 900,= kale huur

Het beste antwoord

Via woonnet rijnmond duurt het idioot lang eer je aan de beurt bent voor een woning,reken maar op minimaal 7 a 8 jaar.
Je kunt ook via een particulier huren,maar de huren zijn idioot hoog voor een simpele 2 kamerwoning,meestal zit je net boven de grens om huursubsidie aan te vragen.

Je zal echt geluk moeten hebben om een woning te vinden die in prijs betaalbaar is en meestal gebeurd dit via via.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar als je niet in de buurt van het minimumloon zit kan je het ook in de vrije sector proberen. Zo staan er op www.funda.nl ook veel huurhuizen in diverse prijsklassen. Verder kan je ook nog wel eens rechtstreeks bij de beheerders van grote flatgebouwen je licht opsteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik een huurwoning zocht ben ik een bemiddelingskantoor binnengestapt en had vrijwel direct een huisje. Ook kun je je aanmelden bij diverse sites zoals funda, directwonen, huurwoningen.nl etc.. Houd er wel rekening mee dat je ws borg en 2 of 3 maanden huur vooruit moet betalen, een werkgeversverklaring nodig hebt (vast inkomen) (en in sommige wijken in Rotterdam) een huisvestigingsvergunning aan moet vragen zodra je het huis hebt, dit duurt 3 a 6 weken voordat je je huis mag bewonen. Sucses!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vele van deze site's bieden woningen aan die bij het lid worden van zo'n bemiddelingskantoor allang verhuurd zijn dus ik heb het niet zo op die bemiddelingskantoren.